L’EMT de València aprova un benefici històric de 14,4 milions d’euros

La Junta General de l’EMT ha aprovat els comptes de 2024 de la companyia, “que llancen un benefici històric de 14, 4 milions d’euros”, tal com ha subratllat el regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell. Este resultat reflectix, ha explicat el regidor, un clar augment de la xifra de negocis, igualment que els ingressos per usuaris, que s’han situat en els 52,7 milions d’euros al tancament de 2024, un 20,6% més que en 2023, en què ja s’habían incrementat els ingressos per la venda de títols un 17% enfront de 2022.

EMT línia 70

Estes dades han sigut possibles, entre altres, gràcies als prop de 15 milions de passatgers més que van optar per EMT València el 2024. La companyia municipal va tancar el millor balanç amb 115,7 milions de viatgers. “Són xifres que se situen molt per damunt de les registrades fins ara, superant clarament el millor any registrat fins ara, que era 2006, amb 103’6 milions de validacions”, ha afegit Carbonell, qui ha assenyalat que en 2023, EMT València va transportar un total 100.832.000 passatgers, per la qual cosa el creixement ha sigut del 14’7%.

“Totes les dades ens avalen novament. Les xifres reflectixen la clara aposta pel transport públic del govern de María José Catalá amb plans clarament definits per a oferir el millor transport públic, i el més sostenible, que és la millor manera de reduir l’ús del vehicle privat a la ciutat”, ha manifestat el president de l’EMT i regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell. “I els nostres objectius seguiran en la mateixa línia, amb un ambiciós pla d’inversions per a la renovació integral de l’EMT durant els tres pròxims anys.”

D’altra banda, cal recordar que EMT València ha aconseguit acurtar terminis i avançar considerablement la renovació de la flota per tal de dotar-se de les tecnologies més avançades i conquistar com més prompte millor la plena sostenibilitat. El Consell d’Administració de la companyia municipal ha aprovat hui l’adjudicació per a la compra de 161 nous autobusos, dels quals 94 seran vehicles estàndard elèctrics amb capacitat per a més de 80 passatgers; i els altres 67 són articulats i híbrids, de 18 metres de longitud, que alberguen fins a 165 passatgers. El cost total del conjunt d’estos autobusos adjudicats hui és de 93’4 milions d’euros.

Esta és una de les fases més significatives del Pla d’Inversions per a la renovació de flota i infraestructures de la companyia municipal de transports aprovat l’any passat per l’Ajuntament de València per un muntant total de 171.758.554 milions d’euros. El Pla contempla la incorporació progressiva de 218 nous autobusos híbrids i elèctrics d’última tecnologia fins a l’any 2028. De moment s’han incorporat ja, i roden pels carrers de la ciutat 31 autobusos articulats híbrids. En els últims mesos del present any s’incorporaran altres 26 autobusos elèctrics convencionals.

I amb l’adjudicació de hui, la resta de vehicles, és a dir 161, arribaran abans del que es preveu inicialment. Pràcticament tots estaran ja disponibles en 2026, com a molt tard a principis de 2027. “Treballem sense demores per a oferir la millor mobilitat pública i sostenible a València. En molt poc de temps EMT València haurà experimentat un canvi transcendental. Apostem pels millors servicis, els més avançats i, en el cas de l’EMT, també pels més sostenibles pel bé del nostre ecosistema”, ha assegurat Carbonell. Els 161 nous autobusos s’adjudiquen a les empreses Man Truck & Bus Ibèria, SAU, Irizar S E-Mobility SL, i IVECO España SL.

“Amb el pla d’inversions aprovat l’any passat per l’Ajuntament, la companyia municipal de transports serà molt diferent en pocs anys i haurà fet un pas de gegant cap a la plena sostenibilitat. Comptarà amb un total de 530 autobusos, dels quals 218 seran totalment nous, elèctrics i híbrids d’última generació. S’hauran retirat un total de 185 vehicles, dels més antics, s’hauran adequat totes les instal·lacions per a acollir la totalitat dels vehicles, s’hauran millorat les freqüències, i la companyia municipal comptarà amb 167 punts de càrrega per als busos elèctrics”, ha resumit Jesús Carbonell.

“I a més –ha conclòs l’edil- es reduirà considerablement l’edat mitjana de la flota de l’EMT, que actualment se situa en 9,85 anys. En 2027 serà de 6’5 anys, al nivell d’altres grans ciutats espanyoles”. La companyia municipal comptarà en eixe moment amb un total de 142 autobusos elèctrics i 352 híbrids, és a dir el 27% dels autobusos seran elèctrics, un 66’5% híbrids i només un 6’5% dièsel. Pràcticament el total de la flota serà neta i EMT passarà dels 497 vehicles actuals a 530.

El pla també contempla 23’4 milions d’euros en l’adequació de les instal·lacions de l’empresa per a poder incrementar el nombre de llocs de recàrrega elèctrica dels autobusos, així com la potència elèctrica i les places d’aparcament

Notícies relacionades

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *