Detinguts 2 xiquets a Foios per entrar armats amb un matxet i un bat de beisbol a l’institut i ferir a una companya
Dos alumnes de 13 i 14 anys han entrat este divendres al matí armats amb un matxet de grans dimensions i un bat de beisbol a l’IES Escultor en Francesc Badia de Foios, on una companya de 13 anys ha resultat ferida de caràcter lleu.

El professorat del centre ha alertat els cossos de seguretat després de detectar la presència dels dos menors, que portaven un matxet d’uns 40 centímetres i un bat. Fins a l’institut s’han desplaçat patrulles de la Guàrdia Civil i de la Policia Local de Foios.
La Guàrdia Civil ha detingut la menor de 14 anys, mentre que l’altre alumne, de 13, ha sigut entregat als seus pares perquè no pot ser detingut ni imputat penalment en ser menor de 14 anys.
Els dos alumnes són residents a Albalat dels Sorells i estudien al centre educatiu de Foios. La menor agredida ha patit ferides lleus i no s’ha informat que el seu estat revestisca gravetat.
La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per aclarir les circumstàncies en què s’han produït els fets i determinar la possible responsabilitat penal de la menor detinguda.
Segons les primeres informacions, els dos alumnes han sigut interceptats a primera hora del matí abans que la situació poguera provocar conseqüències de major gravetat. Les armes que portaven han quedat intervingudes pels agents.
L’incident s’ha produït a l’IES Escultor en Francesc Badia, que ha enviat un comunicat a les famílies per informar que una situació protagonitzada per menors havia requerit la intervenció de les forces i cossos de seguretat.
El centre ha traslladat que la situació estava controlada i ha demanat evitar la difusió de rumors o informacions no contrastades que puguen generar alarma o permetre identificar directament o indirectament els menors implicats.
L’Ajuntament de Foios també ha reclamat “prudència i responsabilitat” davant uns fets que afecten persones menors d’edat i que continuen sota investigació.
El consistori ha recordat que la investigació correspon a la Guàrdia Civil, mentre que les qüestions relacionades amb el funcionament i la gestió del centre depenen de les autoritats educatives. La Policia Local ha col·laborat en l’actuació dins de les seues competències.
La Conselleria d’Educació ha assenyalat que la inspecció educativa es manté en contacte amb l’equip directiu i que l’àmbit de convivència de la Unitat Especialitzada d’Orientació acompanyarà el centre en la gestió de l’impacte dels fets sobre la comunitat educativa.
Els dos alumnes implicats procedeixen d’Albalat dels Sorells, municipi veí de Foios. La investigació haurà d’aclarir ara la motivació i el desenvolupament complet de l’incident.




