Aprovat definitivament el traçat per a millorar un tram del by-pass de l’A-7 a Paterna per 128 milions

El Ministeri de Transports ha aprovat l’expedient d’informació pública i definitivament el projecte de traçat per a millorar un tram de quasi tres quilòmetres de la A-7 que circunvala l’àrea metropolitana de València, amb l’objectiu de reforçar la capacitat del ‘by-pass’ entre els enllaços amb la CV-35 i amb la V-30, del quilòmetre 324 al 326,9, per a millorar la seua funcionalitat, seguretat vial i integració ambiental.

Aprovat definitivament el traçat per a millorar un tram del by-pass de de l'A-7 per 128 milions

Les obres compten amb un pressupost benvolgut de 128 milions d’euros, IVA inclòs, i l’aprovació es publicarà pròximament en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).

110.000 vehicles al dia

En el projecte es construiran calçades laterals a dreta i esquerra que discorreran paral·leles a l’autovia per a donar servici al trànsit de curt recorregut, contribuint així a solucionar les importants retencions existents tant en l’hora punta com en gran part de la franja diürna. En l’actualitat suporta una intensitat superior als 110.000 vehicles al dia, amb més de 24.000 vehicles pesants al dia.

L’actuació forma part de les quals el Ministeri de Transports està portant cap sobre l’autovia A-7, en tot el ‘by-pass’. Actualment, un altre tram està en obres i un tercer en projecte.

En concret, la longitud del tronc de l’actuació és d’uns 2,9 quilòmetres i comprèn també la remodelació de varis dels brancs existents en l’enllaç entre l’A-7 i l’autonòmica CV-35. El tronc està format per dos calçades centrals principals, una per a cada sentit de circulació, amb tres carrils cadascuna, que comencen en el quilòmetre 324 de l’autovia A-7 en sentit Alacant.

Ambdos calçades donaran servici majoritàriament al tràfic de llarg i mig recorregut. Per a donar servici al trànsit de curt recorregut es preveuen noves calçades laterals a dreta i esquerra que discorreran paral·leles a l’autovia. Totes estes calçades connectaran al seu torn amb les calçades laterals actualment en construcció al nord d’esta actuació, entre els enllaços amb la CV-32 i la CV-35.

Nova passarel·la per als vianants

Amb esta nova distribució de plataformes, l’A-7 passarà a disposar calçades laterals addicionals en ambdos marges que tindran la seua corresponent connexió en sengles enllaços a l’inici i final del tram.

L’ampliació de la infraestructura de l’autovia comporta la demolició i substitució dels tres passos superiors existents en el tram. En el seu lloc es construiran noves estructures amb una secció transversal més àmplia.

Esta major amplària permetrà disposar no només els carrils per a la circulació dels vehicles, sinó també una plataforma addicional per al trànsit ciclopeatonal. A més, es projecta una nova passarel·la per als vianants al final del tram en paral·lel al pas superior que connecta la zona de l’IES La Canyada amb el Carrer Illes Canàries del polígon Fuente del Jarro.

El projecte inclou la definició de les mesures preventives i d’integració ambiental necessàries per a minimitzar les potencials afeccions ambientals de les actuacions projectades. Destaca la disposició al llarg de tot el tram tant de pantalles com de cubriciones acústiques, així com altres mèdies per a reduir l’impacte visual i millorar la integració ambiental de l’entorn.

Notícies relacionades

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ves al contingut