3 de desembre de 2024

Generalitat destina més de 40 milions per a recuperar el servici de Metrovalencia entre València Sud i Castelló després de la DANA

La Generalitat ja executa diverses actuacions per un import superior als 40 milions d’euros en el tram que unix les estacions de València Sud i Torrent, que compartixen les línies 1, 2 i 7 de Metrovalencia, i posteriorment fins a Castelló, destinació final de la línia 1. Una zona que concentra la major part dels danys ocasionats per les inundacions.

DANA FGV puente PaiportaDes de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), s’ha posat en marxa un ambiciós pla per a recuperar el servici de Metrovalencia íntegrament i al llarg de diverses fases.

Com a alternativa a la xarxa de Metrovalencia, i fins a la recuperació del servici, la Generalitat ha habilitat 20 corredors nous d’autobús per a facilitar la connectivitat de la diversitat de barris i localitats pròximes a València i garantir la mobilitat dels ciutadans.

Els treballs previstos per part d’FGV comencen en el conjunt de vies auxiliars que connecten els tallers de València Sud amb les vies generals que han quedat totalment arrasades per l’aigua. L’import d’esta actuació supera els 15 milions d’euros, IVA inclòs.

En el conjunt d’instal·lacions de València Sud, situades a 1.200 metres del barranc del Poio i també totalment arrasades, es destinen dos milions d’euros més per a la neteja, el tancament i els primers treballs de recuperació de les instal·lacions i els tallers. També es treballa per a reposar el lloc de comandament, que va quedar greument danyat i va obligar a detindre la circulació en el conjunt de la xarxa.

De manera paral·lela, i una vegada en servici les línies tramviàries, es treballa a condicionar un nou lloc de comandament en els tallers de Machado i com a part d’este procés es destinen més de tres milions d’euros per a la restauració del control de trànsit centralitzat (CTC) i el telecomandament d’instal·lacions fixes, subestacions elèctriques i megafonia.

A estos contractes se suma un altre dirigit a la rehabilitació de superestructura de via i electrificació en diverses zones del tram comprés entre l’eixida de València Sud i Castelló, per un import superior als 11 milions d’euros, que comprén prop de 50 quilòmetres de traçat.

Ja a Paiporta, s’estan executant des de la setmana passada les obres de rehabilitació del pont ferroviari sobre el barranc del Poio a Paiporta, amb una inversió que supera els cinc milions d’euros. Juntament amb esta actuació es destinen un poc més de dos milions d’euros per a condicionar les estacions de Paiporta i Picanya de Metrovalencia, destrossades per l’aigua. Al seu torn, s’ha previst una inversió d’uns nou milions d’euros per a la renovació dels sistemes de seguretat en la circulació i les comunicacions afectades al llarg de tot este tram.

La resta d’inversions, fins a sumar més de 50 milions d’euros en actuacions d’emergència ja adjudicades, es destinen a equipaments tècnics, recanvis per al material mòbil i altres necessitats per al funcionament de l’empresa.

Notícies relacionades

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ves al contingut