Generalitat invertix 3,4 milions en una passarel·la i dos passos inferiors a Alboraia, Almàssera i Tavernes Blanques
La Generalitat invertix 3,4 milions en una passarel·la i dos passos inferiors per a garantir la seguretat viària dels més de 40.000 veïns dels municipis d’Almàssera, Alboraia i Tavernes Blanques.
El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha visitat juntament amb la directora general d’Infraestructures, María José Martínez Ruzafa, les obres de permeabilització dels camins de servici del barranc del Carraixet davall de la línia 3 de Metrovalencia i la seua adequació fins a la connexió amb la CV-3002. Una actuació que, segons ha explicat, “complix amb un triple objectiu, perquè resoldrà els greus problemes d’accessibilitat en la zona, integrarà les comunicacions de les tres poblacions i acostarà els seus veïns al nostre patrimoni natural”. L’obra ha sigut finançada a càrrec dels fons Next Generation de la Unió Europea, a través del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
El conseller ha indicat que este projecte també “implica atendre una demanda històrica per a acabar amb les barreres que suposen el barranc del Carraixet i les vies del ferrocarril, i garantiran la comoditat dels ciutadans en els seus desplaçaments quotidians i d’oci”.
Martínez Mus ha assegurat que, per a permetre el trànsit de vianants “de manera accessible i segura” entre Alboraia i Almàssera, s’ha projectat una nova passarel·la per als vianants adossada al pont actual de la línia ferroviària sobre el barranc. Perquè l’itinerari entre Alboraia i Almàssera quede complet, també s’ha previst l’execució de xicotets trams de sendes ciclopedestres de connexió amb els camins existents.
D’altra banda, el projecte preveu dos passos inferiors per a aconseguir que els itineraris ciclopedestres es facen amb seguretat i donaran continuïtat als camins de servici davall la via en cada marge del barranc. En el pas del marge dret, es permetrà l’ús mixt de vehicles de conservació del barranc i usuaris de l’itinerari ciclopedestres. A més, es condicionarà el tram del camí fins a Tavernes Blanques. En el cas del marge esquerre, es disposarà un altre pas inferior, d’ús exclusivament ciclopedestres.
Projecte històric de connexió i vertebració de l’Horta Nord
Segons el conseller, “es tracta d’un projecte històric de connexió i vertebració territorial que també atén els objectius de promoció del patrimoni natural i cultural i el d’acostar la ciutadania als espais naturals a través de sendes accessibles”, ha apuntat el conseller, qui ha destacat que les obres “avancen a bon ritme i s’espera que estiguen finalitzades el pròxim estiu”.
Els treballs inicials van consistir en la reposició de les séquies afectades, la protecció d’un important col·lector i l’execució dels estreps de la futura passarel·la. Per a la construcció dels passos inferiors, s’ha començat pel de més grandària, que és el que es troba en el terme d’Alboraia.
S’ha fet gran part de l’excavació i actualment s’està construint in situ l’estructura del marc de formigó que serà assentat davall la línia d’FGV. En el costat d’Almàssera, s’ha fet la pantalla de fonamentació sobre la qual es durà a terme l’excavació.
A la tardor, s’espera aconseguir les fites més significatives de l’obra. D’una banda, s’instal·larà la passarel·la per als vianants, que en estos moments s’està prefabricant en el taller. També es faran les excavacions a Almàssera i es durà a terme la col·locació dels marcs dels passos inferiors davall la línia 3 del metro de València. Primer es farà l’actuació en el pas inferior en el costat d’Alboraia i després, es continuarà amb el costat d’Almàssera.