Labora afronta els reptes del mercat laboral amb una nova imatge que reflectix els seus valors

Labora, l’organisme de la Generalitat que treballa per a oferir oportunitats laborals a les persones desocupades, està immers en una profunda transformació per a afrontar i respondre als reptes del mercat de treball en la Comunitat Valenciana.

Nova image de Labora

Fruit d’esta conversió, Labora està realitzant un canvi en la seua identitat amb l’objectiu d’oferir una imatge més acord amb el context sociolaboral actual i proporcionar uns serveis més pròxims a la ciutadania, centrats en millorar el benestar de totes les persones.

Labora actua de pont entre les persones que busquen ocupació i les empreses que necessiten nou personal. A través de Puntlabora, la ciutadania pot accedir a ofertes de treball d’una manera més fàcil i intuïtiva. Actualment, Labora compta en el seu portal d’ocupació amb més de 2.000 ofertes de treball actives, la qual cosa permet a les persones inscrites en el Servei Valencià Públic d’Ocupació i Formació revisar els requisits de cadascuna d’estes ofertes i postular-se per a optar a ser contractades per les empreses que busquen personal.

Però Labora no es limita a oferir ofertes d’ocupació. També proporciona importants incentius per a aquelles persones que desitgen un nou rumb professional. En els 54 Espais Labora dstribuïts per tota la Comunitat Valenciana, es duen a terme diàriament xarrades i tallers pràctics sobre com afrontar entrevistes de treball, elaborar currículums, entre altres eines fonamentals per a la cerca d’ocupació.

Formació per a millorar l’ocupabilitat

La formació s’ha revelat com una eina imprescindible per a millorar l’ocupabilitat de les persones. Per esta raó, Labora ha llançat una oferta de formació amb més de 1.500 cursos gratuïts. Este any, prop de 20.000 persones es formaran en alguna de les matèries més demandades pel teixit productiu de la Comunitat Valenciana.

A més, Labora oferix a les empreses un important suport per a impulsar el seu desenvolupament. Un equip d’experts especialitzats en les necessitats de l’empresariat valencià proporciona assessorament personalitzat per a ajudar les companyies valencianes a fer créixer el seu negoci.

Un canvi d’imatge per a reforçar la identitat

Nova image de Labora

La nova identitat corporativa de Labora aspira a complir diversos objectius. D’una banda, busca clarificar la seua condició de servei públic, reflectint els seus valors en tota la seua comunicació. D’altra banda, pretén enfortir la seua identitat verbal, proposant un to clar per als seus missatges i establint una estratègia a llarg termini. A més, Labora vol organitzar i estructurar millor les seues activitats per a oferir un servei més eficaç i pròxim a la ciutadania.

Esta proposta es basa en la idea que, si el que fa Labora és important, la manera de comunicar-ho també ha de reflectir eixa rellevància. Per això, s’ha prioritzat la claredat, l’honestedat i l’empatia. Labora es representa amb el negre sobre blanc, però incorpora una paleta de colors per a diferenciar i comunicar millor els seus quatre serveis principals.

El llenguatge de Labora es caracteritza per ser directe i pròxim, sense artificis, utilitzant únicament els elements essencials en cada ocasió per a evitar el soroll comunicatiu i donar més importància als missatges. En esta nova etapa, Labora aposta per l’ús de fotografies pròpies, evitant recursos publicitaris per a reflectir amb més fidelitat el seu caràcter i potencial real.

Este procés de renovació també inclou un nou logotip. L’ús de minúscules i la incorporació d’un símbol el fan més pròxim i reconeixible, mantenint una estètica pròpia de la imatge institucional. El logotip es compon de tres “L”, una per cada província, que s’unixen en forma d’engranatge per a generar una icona amb personalitat i oberta a diverses interpretacions.

Labora disposa de dues versions del logotip, una amb el nom comercial i una altra amb la denominació completa, permetent l’ús independent de cada element (símbol, nom comercial i denominació). Esta flexibilitat dota la identitat visual d’una major dinamització i versatilitat.

Notícies relacionades

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ves al contingut