Valencia Basket conquista la seua segona Lliga ACB amb una exhibició davant el Barça al Palau (84-108)
Valencia Basket s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada en la seua història després d’imposar-se amb contundència al Barça per 84-108 al Palau Blaugrana. El conjunt taronja ha tancat la final amb un resultat global de 3-1 i ha recuperat el títol nou anys després de la seua primera lliga, conquistada en 2017.

L’equip dirigit per Pedro Martínez ha completat una actuació incontestable en el quart partit de la sèrie. Després d’un inici equilibrat, Valencia Basket ha elevat el nivell defensiu, ha accelerat el ritme del partit i ha anat ampliant progressivament una diferència que el Barça ja no ha pogut reduir.
Jean Montero ha tornat a liderar el conjunt valencià amb 23 punts i ha sigut elegit millor jugador de la final. Kameron Taylor, amb 21 punts, també ha tingut un paper determinant en una victòria construïda des del joc col·lectiu i l’encert ofensiu.
Valencia Basket ha arribat a l’últim període amb una renda de 18 punts, després de tancar el tercer quart amb un marcador de 64-82. Lluny de conformar-se amb l’avantatge, el conjunt taronja ha mantingut la intensitat fins a superar els cent punts i convertir els últims minuts en una celebració anticipada.
Una final resolta amb dues victòries al Palau
El Barça s’havia imposat en el primer partit de la final, però la resposta valenciana va ser immediata. El conjunt taronja va igualar la sèrie al Roig Arena amb una contundent victòria per 102-75 i posteriorment va guanyar el tercer partit al Palau per 80-88.
La segona victòria consecutiva a Barcelona ha permés al Valencia Basket resoldre el títol sense necessitat de disputar un cinqué encontre i confirmar la seua superioritat en el tram decisiu de la temporada.
El campionat suposa la segona Lliga ACB del club després de la conquistada en la temporada 2016-2017. Pedro Martínez, que també dirigia l’equip en aquell primer títol, ha tornat a conduir Valencia Basket fins al cim del bàsquet estatal.
Jean Montero, MVP de la final
Jean Montero ha rebut el trofeu de jugador més valuós de la final després de ser decisiu durant tota l’eliminatòria. En el quart partit, el base dominicà ha trencat el partit durant el tercer període amb el seu encert exterior i la seua capacitat per generar avantatges.
Montero i Jaime Pradilla han sigut els encarregats d’alçar el trofeu sobre la pista del Palau, acompanyats per la resta de la plantilla, el cos tècnic i el president d’honor del club, Juan Roig.
El títol de Lliga completa una temporada extraordinària per a Valencia Basket, que també ha conquistat la Supercopa Endesa i ha disputat per primera vegada la Final Four de l’Eurolliga.
La victòria al Palau confirma el creixement esportiu d’un projecte que ha aconseguit competir al màxim nivell nacional i europeu i que tanca la temporada amb el segon campionat de Lliga de la seua història.




