València comptarà amb quioscos digitals intel·ligents que permetran millorar l’experiència turística

València comptarà amb quioscos digitals intel·ligents distribuïts per punts estratègics de la ciutat, dirigits a millorar l’experiència turística de les persones que visiten la ciutat. Per a això, l’Ajuntament ha tret a licitació el contracte per al subministrament i instal·lació de com a mínim 13 quioscos digitals intel·ligents en punts estratègics de la ciutat. La convocatòria estarà oberta per a la presentació de propostes fins al pròxim 2 d’octubre.

turisme ValenciaTal com ha explicat la regidora de Turisme, Innovació i Inversions, Paula Llobet, “este ambiciós projecte té com a objectiu millorar l’atenció als visitants mitjançant la modernització dels servicis d’informació turística”. Els nous quioscos permetran als turistes accedir a informació en temps real, adquirir i arreplegar productes turístics (com a plans, targetes i tiquets), tot això de manera autònoma i disponible les 24 hores del dia.

En paraules de Llobet, “este projecte reforça la posició de València com a destinació turística intel·ligent i compromesa amb la sostenibilitat, que s’adapta a les noves demandes tecnològiques i d’autoservici dels viatgers actuals”. De fet, els quioscos intel·ligents formen part d’una estratègia de digitalització que busca combinar l’atenció presencial amb solucions digitals eficients.

Els dispositius disposaran de pantalles tàctils i sistemes de pagament integrats, que permetran oferir a les persones usuàries una experiència “phygital” (és a dir, que unix els àmbits físic i digital), la qual cosa facilitarà la interacció i la compra de productes turístics sense necessitat d’assistència directa.

Oficines de turisme, estacions de tren i aeroport

Els nous quioscos digitals s’instal·laran en les oficines de turisme, així com en punts estratègics de recepció de turistes, com les estacions de tren o l’aeroport. Tots els quioscos estaran connectats a la plataforma Visit València, i permetran l’adquisició de targetes i la consulta de bons mitjançant tecnologia contactless i QR. A més, els turistes podran realitzar també recàrregues de les targetes turístiques i gaudir d’un servici innovador i accessible. Este renovat sistema de quioscos digitals millorarà l’experiència dels turistes a la ciutat

La regidora Paula Llobet ha explicat que la implantació dels quioscos digitals “s’emmarca en l’estratègia de turisme intel·ligent de València i s’alinea amb el compromís de la ciutat en matèria de sostenibilitat i adaptabilitat als nous reptes tecnològics i a dotar als visitants d’un servici més autònom”.

La iniciativa forma part del conjunt d’actuacions incloses en el Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació de València, finançat per la Unió Europea a través dels fons NextGenerationEU, i s’emmarca en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. El pressupost previst per a la instal·lació dels quioscos intel·ligents és de 300.000 euros.

Llobet ha conclòs, subratllant que el projecte contribuïx a l’impuls de la sostenibilitat, en estar alineat amb el principi de “no causar un perjuí significatiu” (DNSH) al medi ambient, atés que garantix el reciclatge de components i materials, d’acord amb els objectius d’economia circular de la Unió Europea.

Notícies relacionades

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ves al contingut