València està connectada amb més de 100 destins esta temporada primavera-estiu
València estarà connectada este estiu amb 103 aeroports enfront dels 98 del passat any. Un total de 30 aerolínies operaran entre València i 28 mercats diferents i el nombre de seients disponibles passa dels 3,28 milions l’estiu de 2023 a 3,55 milions, un increment del 8%. Entre altres s’estrenen connexions amb Birmingham, Sofia, Verona, Lamezia, Breslavia i Varsòvia (Ryanair); Tirana, Gdansk i Budapest (Wizz Air); Praga (Eurowings); La Palma i Funchal-Madeira (Air Nostrum); Copenhaguen (Norwegian); Verona (Volotea).
Les bones xifres d’ocupació registrades en els primers mesos de l’any, en Falles i Setmana Santa i les nombroses connexions aèries amb les quals compta la ciutat este estiu, fan preveure una bona temporada turística primaveral i estival. Així es desprén també de l’estudi de les dades aèries de la Fundació Visit València, segons el qual les cerques per a viatjar a València durant els mesos d’abril, maig, juny i juliol realitzades en els comparadors de vols com Skyscanner o Google Flights s’han incrementat un 24% respecte al passat any.
Este augment de l’interés per viatjar a València és major en els mercats internacionals, ja que les cerques de vols des d’aeroports no espanyols creixen un 26% respecte a la mateixa temporada del passat any i les nacionals un 10%. La regidora de Turisme, Innovació i Captació d’Inversions, Paula Llobet, ha oferit estes dades, que al seu juí “són molt positius per a la ciutat, ja que l’objectiu de l’Ajuntament és mantindre un creixement turístic sostingut i sostenible”.
“Si bé encara és prompte i les previsions sempre cal prendre-les amb cautela, volem aprofitar el moment que viu la ciutat, amb una demanda en creixement i una forta aposta de nombroses aerolínies pel nostre destí. Perquè entenem el turisme com una ferramenta de sostenibilitat econòmica i social i un dels motors de transformació de la ciutat. Estem treballant perquè estes connexions tinguen una ocupació òptima de visitants de segments i mercats prioritaris, alhora que oferir als valencians vols directes a més de 100 destins este estiu”, ha apuntat.
Perquè estes 103 connexions tinguen una bona ocupació, la Fundació Visit València ha llançat en els últims mesos una campanya en el mobiliari urbà per a informar els ciutadans d’estes novetats i estimular que viatgen des de l’aeroport. Esta campanya s’emmarca en el programa Fly València, la funció del qual és ajudar a mantindre i millorar la connectivitat de la ciutat.