Adif proposa un pas inferior per als vianants com a solució per a eliminar el pas a nivell d’Alfafar i Sedaví

Adif proposa la construcció d’un pas inferior per a la integració urbana d’Alfafar i Sedaví com a “solució més eficaç i a curt termini per a eliminar el pas a nivell”, on han mort desenes de persones en les últimes dècades. Segons el gestor ferroviari, el pas inferior farà possible l’encreuament segur de ciutadans sota la via fèrria i el desenvolupament d’un espai urbà accessible i sostenible.

soterrament vies Alfafar, Benetússer i Sedaví

La solució s’ha presentat aquest divendres als alcaldes d’Alfafar, Sedaví i Benetússer, Juan Ramón Adsuara, José Francisco Cabanes i Eva Sanz, informa Adif.

Si compta amb l’aprovació dels ajuntaments “en breu”, el projecte es desenvoluparia abans de finalitzar l’any, amb l’objectiu de llançar la licitació de la seua construcció en el primer trimestre del 2025. Per a avançar en el seu desenvolupament i execució, les parts treballarien en un conveni per a la supressió del pas a nivell.

En qualsevol cas, Adif remarca que la construcció del pas inferior “no condiciona futures decisions sobre el soterrament del ferrocarril al seu pas pels municipis”.

Aquesta proposta respon a l’acord aconseguit entre les parts en un protocol que contemplava el desenvolupament dels estudis per a la supressió del pas a nivell, que divideix els nuclis urbans d’ambdues localitats, i el condicionament del sistema viari en la seua zona d’influència per a la redistribució del tràfic rodat.

Adif argumenta que els passos subterranis constitueixen una solució eficaç i segura per a mobilitat de ciutadans i vehicles en entorns urbans i àrees amb una alta concentració de tràfic per als vianants i vehicular.

Segons exposa Adif, la solució proposada asseguraria l’encreuament de vianants, patinets, bicis i motos, que representen el 40% de la mobilitat de la zona, en condicions de “seguretat total”. També s’eliminarien els avisos acústics, tant dels trens com de les instal·lacions de protecció del pas a nivell.

La proposta, sempre segons Adif, contribuiria a transformar la zona, creant un nou eix per als vianants que garantiria la permeabilitat de l’espai públic i del ferrocarril i recuperaria espais per als veïns, amb la creació d’un parc urbà. A més, no modificaria els nivells de servei de les carreteres de l’entorn, ni les municipals ni les autonòmiques.

Notícies relacionades

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ves al contingut